mandag 8. oktober 2007

Hvem er sjefen i Norge?

Jeg kjøpte meg VG på lørdag og fant en side med sitater fra barn som svarte på hvem som er sjefen i norge. Jeg følte jeg måtte dele svarene med resten av verden så her er noen av dem:


"De voksne bestemmer for mye, i hverfall. Hjemme bestemmer jeg litt. For eksempel at lillebroren min Erik ikke får komme inn på rommet mitt. Han roter uten å rydde opp etter seg."
-Jente 4


"Jeg bestemmer hjemme, og da lar jeg Mads få lov til å leke med lekene mine. Men hvis jeg var sjef i hele Norge, så hadde jeg bestemt at alle skulle spise snop."
-Gutt 4


"Julenissen bestemmer litt, i hverfall. Han bestemmer hvem som skal få pakker. Og når jeg var ordensmann i barnehagen fikk jeg velge sang. Jeg og søsteren min har forresten rom sammen hjemme, og der er det vi som bestemmer."
Jente 5


"Det er Kongen og Kaptein Sabeltann. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men det har i hvertfall mamma sagt. Og Kaptein Sabeltann finnes på ordentlig. Det vet jeg, for jeg har møtt ham!"
-Jente 5 1/2


"Jeg har hørt at noen er statsminister, men jeg vet ikke helt hvordan man blir det. Men Gud og Jesus bestemmer også, og de har jeg sett. Jeg så dem en gang jeg fløy, og jeg var ikke redd."
-Gutt 5 1/2


Jeg synes at barn er morsomme :D

1 kommentar:

Anonym sa...

jeg bruker også å se gud og jesus når jeg flyr:P, skal fly til bergen i morgen, da skal jeg hilse fra deg ingrid:P