onsdag 2. juli 2008

Den rare damen

Gjensidige har ett felles nummer for hele norge, og når du ringer det kommer du til det kontoret som er nærmest der du befinner deg når du ringer. Altså alle som er i distriktet vårt, fra vikhamer, til meråker til.. en plass i nord og faktisk på heidrun platformen kommer hit.

Så jeg sitter på jobb og tar telefonen som vanlig.
Det ringer og jeg svarer: "Gjensidige Stjørdal Brannkasse, hva ken jeg hjelpe deg med?"
Dama blir opprørt og spørr om det ikke er Gjensidige Nord hun har fått og jeg forteller at hun har kommet til kontoret på stjørdal. Hun blir sint og spørr hvorfor i all verden hun kommer hit når hun prøver å ringe til Oslo. Jeg forklarer henne tingen med det ene fellesnummeret og at hun, siden hun er nærmest dette kontoret kommer hit. Hun blir kjempesint og spørr hvordan jeg kan vite hvor hun er... jeg svarer så høffelig og seriøst jeg kan at det vet jeg ikke, men når hun ringer så sendes det ut signaler til en satelitt, og den kan da bestemme hvor hun er via GPS og sender da hennes annrop til meg. Så forteller jeg henne at jeg kan sette henne over til Oslo hvis det var dit hun skulle. Også spør jeg om hun vil settes til privat-, landbruk- eller næringslivsmarkedet i Oslo. Hun sier at det dreier seg om en meget alvorlig sak. En bil svindel! jeg sier ja ha. Da skal jeg sette deg over til Kundeseneret i Oslo jeg da.
Dama blir rasende og sier " Nei nå må du slutte å lyve til meg! Din bløffmaker! Nå legger jeg på!" Også la hun på....

Jeg sitter der litt forfjamset, men må bare fortsette å ta telefonene som kommer inn..

Så etter ca 5 min så ringer hun igjen.

Hun ble igjen sint for at hun hadde kommet til meg. Jeg sa at ja, det er sånn at det fungerer sånn som jeg forklarte deg tidligere. Men jeg kan sette henne over. Hun er sint og sier at hun skal da ikke til noe kundeservice hun! Og jeg sier: "Nei, jeg ville sette deg over til kundeSENTERET i Oslo." Hun sier igjen at det er en veldig stor sak, og jeg spør om hun vil på næring istede. Da blir hun enda sintere og sier at hun er da for svingende PRIVATKUNDE, og har aldri vært på næring. Så jeg sier at det er greit og at jeg skal sette henne til Oslo. Hun er fortsatt sur og mumler noe om jeg er sikker på at det er rett eller ikke.. og jeg sier "JA! Jeg setter deg over til de du skal til nå jeg.!"

Så går det ca 15 -30 min og jeg får en telefon fra en stakkar fra trondheim som hadde fått dama satt over fra Oslo til mobilen sin.. Han var litt forvirra for hun hadde kjefta masse på han og hun hadde ikke forstått noe stakkar. Men han forsto at hun ikke var helt frisk etter jeg hadde snakka med han da..

Stakkar mannen.

Rare damen!