onsdag 2. juli 2008

Jobbing, sol og Narnia

I dag er min tredje dag på jobb. Jeg har lært meg stor sett alt jeg skal lære og i tillegg funnet ut en del annen mer eller mindre nyttig informasjon.

Noen av tingene jeg har lært:

~Ta telefonen og si: "Gjensidige Stjørdal Brannkasse, hva kan jeg hjelpe deg meg?" med supertrivelig stemme.
~Sette over telefoner.
~Spørre alle først om de har tid til en telefon, før jeg settter over.
~Søke opp ansatte på andre kontor rundt om i norge og sette over til dem.
~Sortere post
~Frankere post
~Skrive ut forsikringsbevis på den fantastiske forsikringsbevisutskivemaskina. (Det er gøy!)

Mindre nyttige ting jeg har lært:

~Datamaskina på jobb lar meg ikke gå inn på facebook.
~Kaffemaskina lager KJEMPEGOD kakao.
~Folk blir stort sett veldig glade når man er blid og trivelig mot dem og gir dem god service.
~Det finnes MANGE kverulante mennesker i verden.
~Det finnes mange nyttige nyheter på nett.
~Det finnes MANGE unyttige nyheter på nett.

Jobben min går sånn kort fortalt ut på å:
Sitte på en snurrestol og ta telefonen og sette folk over til de riktige folkene.
Ta beskjeder hvis folk er opptatt.
Hilse på folk som kommer innom og se om noen er ledig til å hjelpe dem.

Ellers surfer jeg på nett, vel og merke litt begrenset surfing, men fortsatt surfing. Det kom som en gledelig overraskelse at jeg kan logge meg inn her på bloggen min da. Så jeg forventer at det blir en del bolggskriving iløpet av sommeren.

I dag er det kjempefint vært. HURRA! Jeg spiste lunchen min i sola på takterassen. Og hadde fantastisk utsikt over heeele Stjørdal. Nydelig.

I kveld er det premiere på Narnia II. Orker ikke skrive hele navnet. Og jeg skal til Trondheim og se den sammen med Dan, Hammerhaug, Heidi, Fordal, Markus og Jone. Det blir kos. Vi skal ut og spise først også. Liker det.
Jeg tror filmen er veldig bra, så jeg gleder meg masse!

Takk och hei, leverpostei!

(Håper noen plukker opp på den refeansen. Hvis du gjør det, let me know!)

Ingen kommentarer: